خاطرات یک روزنامه نگار

چی شد که من اینکاره شدم

خاطرات یک روزنامه نگار

چی شد که من اینکاره شدم

چرا آزادی؟

میتوان گفت آزادی نبودن مانع در راه نمو و تکامل و تجلی شخصیت آدمیست، بدین صورت هر چند چیز منفی است شرط اساسی تحقق همه چیزهائیست که نزد ما ارزش دارند . نمو قوای آدمی و تکامل شخصیت او همانست که از لحاظ دیگر حیات میخوانیم . پس در حقیقت آزادی همان زنده بودن است. از لحاظ اخلاقی آزادی شرط اساسی تحقق سعادت فرد و اجتماع است.

تقدس آزادی

آزادی مقدس است چون افراد متنوعند و همه رو توی یه قالب نمیشه ریخت و ریختن همه توی یه قالب نابود کردن شخصیت اوناس ولی همچنان درسته که بگیم باید آزادی باشه تا افراد فرصت داشته باشن متنوع بشن و استعدادهای خودشونو بروز بدن و زندگی برای همه لطف و ارزش پیدا کنه.

به همین خاطر آزادی شرط  اساسی  پیشرفت تمدن و فرهنگه . اگه همه ی افراد و به زور توی یه قالب بریزیم و آزادی نمو در جهات مختلف رو از اونا بگیریم نتیجه پژمرده شدن فردیت و تباه شدن استقلال شخصیت و قالبی شدن فکر و سخن و انحطاط فرهنگشونه .

گناه اساسی دستگاه تربیتی جدید ما اینه که چنین بوده است و انحطاط اجتماعی که شاهد اونیم نتیجه ی مستقیم نقایص دستگاه تربیتی ماست.

آزادی چیه؟

آزادی انسان در طبیعت آن است که قدرتی بالاتر بروی زمین بر او فرمانروا نباشد و او تابع اراده و قانون کسان دیگر نباشد و تنها قانون طبیعت بر او حکومت کند.

آزادی انسان در اجتماع  آن است که زیر فرمان هیچ نیروی حاکم و قانون گزاری نباشد مگر آنچه با توافق و رضایت او برقرار شده است و نیز زیر سلطه ی هیچ اراده و تابع هیچ قانونی نباشد مگر آنچه این نیروی قانون گزار به موجب وکالتی که از او یافته است بیان کرده باشد.

حالا با این اوصاف خودتون بگید چقدر آزادی دارید؟

بی گمان زیباست آزادی

نمیدونم جریان سردار زارعی رو فهمیدید یا نه ُ البته اگرم نفهمیدید حق دارید چون ملت ایران تو مخفی کردن کاراشون خبره شدن

فقط برام جالبه که معاون رییس پلیس تهران ، طراح طرح گشت ارشاد خودش این کاره باشه

البته تعدادشونم کم نیست خیلی کله گنده تر از اینم کارای خفن تر از این کردن

فقط اینو میخوام بدونم اینا که اینجورین چرا اینقدر علاقه  به اصلاح و ارشاد جوونا دارن؟